Special: De physics & handling in de aankomende racegame F1 24 games
Special: De physics & handling in de aankomende racegame F1 24
games

Special: De physics & handling in de aankomende racegame F1 24

Over een paar weken komen uitgever Electronic Arts en ontwikkelaar Codemasters met de nieuwe simulatie racegame F1 24. Onlangs waren wij uitgenodigd voor een speciale presentatie waar de ontwikkelaars verschillende features van de nieuwe game hebben behandeld.

F1 24 bouwt verder op de physics & handling van F1 23. Realisme en authenticiteit staan centraal in de nieuwe game. Codemasters heeft verschillende verbeteringen doorgevoerd waaronder een gloednieuw suspension physics-systeem. Volgens Codemasters voel je nu daadwerkelijk de gewichtsverdeling van je auto tijdens een race, met name in de apex van de bochten. Per auto in de F1 en F2 zijn de kinematica models aangepast en verbeterd voor meer realisme. De chasis van je auto reageert realistisch mee met het rijgedrag van de speler. Volgens Codemasters voelen auto's nu levendiger waarbij er real time feedback wordt gegeven aan de speler.

Het bandensysteem is ook verbeterd. Per set banden krijgen spelers een ander gevoel, net als in het echt. Het slijtage-systeem is voorzien van een upgrade waardoor je minder grip krijgt over je auto als je te lang aan het rijden bent op een set banden. Weereffecten hebben direct impact op je banden en ook hitte speelt een belangrijke rol op je grip. Water zorgde al voor gladheid, maar nu zorgt water ook voor minder hitte op je banden als je bijvoorbeeld door een grote plas gaat. De conditie van je banden zijn nu volledig afhankelijk van hoe de speler aan het rijden is door de baan.

De realisme gaat nu ook een stapje verder als je uit de baan gaat. Spelers zullen dan merken dat auto's veel lastiger zijn te controleren, door het effect op je banden. Het contact met het asfalt is belangrijker dan ooit. Het aerodynamic-systeem is verbeterd waarbij de vleugels, hoogte en DRS meer impact hebben op je rijervaring. Spelers krijgen verder meer controle over de power unit van een auto, de performance en verschillende modi van een F1-auto kan je in de aankomende game zelf controleren. De batterij van de auto is beter te managen door hoe je omgaat met je gaspedaal.

Of je nu speelt met een controller, gamepad of een steering wheel, de nieuwe kinematica, een geüpgraded bandenmodel, geavanceerde aerodynamische simulatie, verbeterde remdruk, verbeterde rolweerstand en nieuwe setup-opties voor de motor moeten ervoor zorgen dat F1 24, de meest realistische F1-game tot nu moet worden.

Releasedatum en verschillende edities

F1 24 staat gepland voor 31 mei 2024 voor de PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series S en de PC via de EA App, Epic Games Store en Steam.

Spelers die F1 24 Champions Edition pre-orderen, ontvangen twee nieuwe Formula 1 Icons, 18,000 Pitcoin en een F1 World Bumper Pack ontvangen inclusief items om te gebruiken in zowel single player als multiplayer gameplay events. Spelers die de Champions Edition vooruitbestellen, kunnen verder drie dagen eerder aan de slag met de volledige game. Alle pre-orders worden daarnaast voorzien van een extra VIP Podium Pass. Spelers die de Standard Edition† pre-orderen ontvangen 5000 Pitcoin en een F1 World Starter Pack.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties