Hoe goed blijft een Tesla-batterij presteren na 250.000 km? Deze eigenaar deelt zijn ervaringen News
Hoe goed blijft een Tesla-batterij presteren na 250.000 km? Deze eigenaar deelt zijn ervaringen
News

Hoe goed blijft een Tesla-batterij presteren na 250.000 km? Deze eigenaar deelt zijn ervaringen

Een man dreef zijn Tesla uit 2018 tot het uiterste door in minder dan vijf jaar bijna 250.000 kilometer te rijden. De man reed dus veel verder dan de gemiddelde persoon dat doet en werd hierover geïnterviewd door YouTuber Tesla Joy.

Invloed op de Tesla-batterij

Uit de gegevens van zijn Tesla-beheerapp Tessie denkt Lawrence dat zijn autobatterij mogelijk tussen de 8 en 11 procent van zijn capaciteit heeft verloren door degradatie (het proces waarbij een batterij geleidelijk minder energie kan opslaan en leveren). Ondanks deze degradatie merkte Lawrence op dat hij nauwelijks verschil merkt, tenzij hij het specifiek bijhoudt.

Verder bespraken de twee tijdens het interview de Tesla Superchargers, waar Lawrence op moest vertrouwen om zijn auto op te laden, omdat hij thuis geen oplaadpunt had. Ter vergelijking: een Supercharger kan een auto in minder dan 30 minuten opladen, terwijl Type 2-laders, die veel mensen gebruiken, een paar uur nodig hebben. Sommige mensen beweren dat het veelvuldig gebruik van Superchargers schadelijk kan zijn voor de batterij van een Tesla, maar Lawrence denkt niet dat dit het geval is.

(lees verder onder de afbeelding)

Hoe goed blijft een Tesla-batterij presteren na 250.000 km? Deze eigenaar deelt zijn ervaringen

Pas na 230.000 km eerste onderhoud

Hoewel wordt aangeraden om een auto elke 20.000 kilometer of jaarlijks te laten onderhouden, gaf Lawrence toe dat hij zijn auto pas na 230.000 kilometer een onderhoudsbeurt gaf. Op de vraag waarom hij zo lang wachtte, zei hij dat hij "wilde zien hoe ver de auto zou gaan voordat er iets kapotging". Uiteindelijk moest Lawrence de oplaadpoort vervangen, wat hem 600 dollar kostte, evenals de 12V-batterij (kosten: 125 dollar).

"Ik hou nog steeds van deze auto!"

Daarnaast moest hij een paar honderd dollar uitgeven om de bovenste draagarmen te laten vervangen. Al met al betaalde hij ongeveer 1.000 dollar voor onderhoud aan de auto. Tot slot zei Lawrence dat hij nog steeds erg blij is met zijn auto en de kwaliteit ervan. "Het is ongelooflijk, want ik houd nog steeds van deze auto," zei hij. "Ik herinner me nog de dag dat ik hem van de Tesla-dealer haalde en het gevoel van de pedalen en alles. Het voelt nog steeds als 100 procent, misschien 99 procent, zoiets." Al met al een vrij lovende recensie, nietwaar?

(Bron: Unilad - Intropic: Unsplash)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties