Een Amerikaanse YouTuber heeft zijn 2017 Tesla Model X getest op de heetste dag ter wereld in Death Valley, Californië. Bij aankomst om 9 uur 's ochtends was de temperatuur al opgelopen tot 44°C en steeg later die dag tot 58°C. Deze extreme hitte stelde de batterijprestaties van de Tesla zwaar op de proef.
Bereik van batterij daalt
De intense zon zorgde ervoor dat de deurgreep van de Tesla een temperatuur bereikte van 84°C, waardoor aanraken gevaarlijk werd. Zelfs terwijl de auto stilstond, functioneerde het koelsysteem van de batterij niet optimaal.
Binnen in het voertuig voelde het aan als een oven, en zonder te rijden daalde het bereik van de batterij van 295 km naar 272 km. Bovendien verscheen er een waarschuwing om tussen 15:00 en 22:00 uur niet te snelladen vanwege de hittegolf. (lees verder onder de afbeelding)

Tesla-batterijen en extreme hitte
Deze ervaring toont aan dat Tesla-batterijen beter bestand zijn tegen koude dan tegen extreme hitte. Het is daarom raadzaam om elektrische voertuigen niet te vaak bloot te stellen aan dergelijke extreme temperaturen.
Ondanks de uitdagingen blijft de Tesla Model X een indrukwekkend voertuig, maar eigenaren dienen rekening te houden met de beperkingen van het batterijbeheer bij extreme weersomstandigheden.
(Afbeeldingen: YouTube)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties