Special: World of Warcraft: The War Within beta

Nog een klein maandje totdat we aan de slag kunnen met de volgende uitbreiding van World of Warcraft aan de slag kunnen. Net als bij de laatste paar uitbreidingen laat Blizzard Entertainment spelers de uitbreiding voor de release uitproberen in verschillende fases. Wij hebben de bèta van The War Within voor de aankomende release uitgeprobeerd en zullen onze eerste indruk met jullie delen.

The War Within is beschikbaar voor degenen die de Epic Edition van de game hebben aangeschaft of voor degenen die een uitnodiging hebben ontvangen. De beta brengt heel wat content met zich mee. Eén van de belangrijkste toevoegingen is uiteraard het nieuwe continent die spelers kunnen verkennen.

Duisterder

Veel van de zones in de nieuwe uitbreiding bevinden zich ondergrond. Zo heb je Azj-Kahet, een gebied waar de Nerubians hun basis hebben. Dit gebied heeft een wat meer duistere sfeer. Hallowfal is een ander gebied dat onderdeel is van de nieuwe uitbreiding. Hoewel dit ook een ondergronds gebied is, dit juist een gebied met veel licht. Dit komt door een gigantische kristal die zich bevindt in het gebied.

Daarnaast is The Isle of Dorn beschikbaar in de nieuwe uitbreiding. Dit is een gebied dat het land is van de Earthen. In The Isle of Dorn ligt ook de nieuwe stad Dornogal. Dit zal de plaats zijn waar spelers van Horde en Alliance bijeen zullen komen. Over het algemeen zien de nieuwe gebieden er leuk en divers uit. Isle of Dorn is bijvoorbeeld veel kleurrijker dan de ondergrondse gebieden. Wij vonden het dan ook vermakelijk om de nieuwe gebieden te verkennen.

Nieuwe systemen

De beta bevat naast de verschillende gebieden ook nieuwe soorten content. De voornaamste toevoeging qua content zijn ongetwijfeld de Delves. Delves zijn world instances voor maximaal vijf spelers. In tegendeel tot bijvoorbeeld dungeons, zijn Delves gebieden in de wereld. Je krijgt geen aparte laadscherm wanneer je deze Delves start.

In Delves heb je een NPC als bondgenoot die je als het ware moet helpen. Delves spelen ook rol in het verhaal en elk seizoen heeft een andere NPC die met je meekomt als bondgenoot. Delves kunnen erg verschillen qua content. Sommigen bevatten bijvoorbeeld een baasgevecht op het eind, terwijl anderen dit niet hebben. Daarnaast zijn er puzzels en platforming uitdagingen. Zodra je een Delve voltooit krijg je altijd beloningen. De beloningen bestaan uit onder andere Resonant Crystal, schatkisten, sleutels om de schatkisten mee te openen en cosmetische items. Resonant Crystals kun je bijvoorbeeld gebruiken om gear en cosmetische items te kopen. De Delves die wij hebben gespeeld waren vermakelijk en divers. Wij kijken er naar uit om meer van de Delves uit te proberen op de release van de uitbreiding.

Een ander nieuw systeem in The War Within zijn de Warbands. Dit is een nieuw progressiesysteem voor je account. Tot nu toe had je enkel losse karakters tot je beschikking. Warbands verbinden als het ware je karakters in een nieuw systeem. Dit nieuw systeem zorgt voor features waar spelers al een lange tijd om vroegen. Dezelfde Renown geldt nu bijvoorbeeld voor alle karakters in je Warband. Zo hoef je niet meer voor al je karakters apart Reputation te verzamelen. Daarnaast introduceert Warbands de Warbank. Met je Warbank kun je items gemakkelijk delen met je andere karakters. Dit zijn slechts enkele elementen van hetgeen Warbands met zich mee zullen brengen. Kortom, veel quality of life toevoegingen voor spelers.

Conclusie

De eerste indruk die wij hebben van The War Within is positief. Het nieuwe Delve-systeem en Warbands lijken op eerste gezicht erg goede toevoegingen. De vraag is natuurlijk hoe deze systemen in de smaak zullen vallen op de release. Daarnaast kijken wij ernaar uit om het volledig verhaal van de nieuwe uitbreiding te ervaren en met onze karakters de endgame content te doorspelen.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen