De eerste recensies voor het nieuwe seizoen van Black Mirror lopen binnen en volgens velen is dit het beste tot nu toe. Het nieuwste deel van de anthologie tv-serie van Charlie Brooker is zopas op Netflix verschenen en zowel de professionele critici als de ‘gewone’ kijkers zijn heel enthousiast.
Een fan schreef op de social media: "Het is zo geweldig om te zien dat Black Mirror eindelijk met een nieuw seizoen komt! De eerste aflevering 'Joan Is Awful' is zo bangelijk goed en een van de beste afleveringen tot nu toe. Ik kijk ernaar uit om meer te kijken!” Die aflevering in kwestie volgt Joan (gespeeld door Salma Hayek), die een vrij doorsnee bestaan leidt en geschokt is als ze ontdekt dat haar alledaagse leven is bewerkt tot een tv-show.
"WTF ben ik aan het kijken!?"
Een andere fan zei: "Oké dit is het beste seizoen dat Black Mirror heeft gemaakt. WTF ben ik aan het kijken!?” Bekend criticus Nick Hilton van The Independent zei dan weer dat hoewel de bekende stijlfiguren van de show aanwezig zijn, het nieuwste seizoen 'ook iets nieuws brengt'. "Voor het eerst houdt Black Mirror niet alleen de blik gericht op de schade die technologie aanricht, maar ook op de wonden die de maatschappij zichzelf toebrengt," zei hij.
Black Mirror begon in 2011 op Channel 4 voordat het in 2016 door Netflix werd gekocht. Elke aflevering volgt bijna altijd een individu in een dystopische wereld in de nabije toekomst, waarbij de show de nadruk legt op hoe technologie hedendaagse sociale kwesties beïnvloedt. De serie wordt door critici geprezen en door velen een van de beste shows van de afgelopen decennia genoemd. De serie heeft drie keer achter elkaar een Primetime Emmy Award gewonnen voor Outstanding Television Movie voor de afleveringen 'San Junipero', 'USS Callister' en 'Bandersnatch'.
Gebaseerd op Apple-reclame
Terwijl hij sprak op het Radio Times Television-festival in Londen, onthulde Brooker dat de oorspronkelijke inspiratie voor de serie bizar genoeg kwam door het zien van een toevloed aan Apple-reclames. "Er waren veel reclames voor Apple-producten die vol zaten met mensen die echt gelukkig waren en zodra ik zoiets zie word ik echt verdomd achterdochtig en bang. De Apple-reclames deden me denken aan die film Soylent Green. Bang worden door de app-store, dat is de basis eigenlijk van Black Mirror.” Je kunt nu seizoen 6 van Black Mirror bekijken op Netflix. Hieronder kun je alvast wat opwarmen met de trailer…
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties