Netflix getroffen door rechtszaak van 50 miljoen vanwege streamingproblemen tijdens gevecht tussen Mike Tyson en Jake Paul

In een van de meest bizarre en tegelijkertijd meest verwachte sportevenementen van dit jaar stond voormalig zwaargewichtkampioen Iron Mike Tyson tegenover YouTuber-turned-boxer Jake Paul. Hoewel dit een paar jaar geleden nog als een grap zou klinken, ging het gevecht daadwerkelijk door en werd het wereldwijd door miljoenen mensen bekeken.

Technische problemen bij Netflix

Volgens Netflix stemden maar liefst 60 miljoen huishoudens af om het gevecht te zien. Toch had niet iedereen een vlekkeloze kijkervaring, als we sociale media mogen geloven. Veel kijkers klaagden dat hun ervaring werd verpest door technische problemen zoals vastlopende, buffelende of glitchende streams. Een man uit Florida heeft zelfs een rechtszaak aangespannen tegen Netflix vanwege de problemen die hij en anderen ondervonden, en hij eist een schadevergoeding van minstens 50 miljoen dollar.

Volgens een rapport van de New York Post stelde de aanklacht: “60 miljoen Amerikanen waren hyped om ‘Iron’ Mike Tyson, ‘The Baddest Man on the Planet’, te zien vechten tegen YouTuber-turner-prizefighter Jake Paul. Wat ze zagen was ‘The Baddest Streaming on the Planet’.” Verder stond in de aanklacht: “Netflix-klanten ondervonden enorme streamingproblemen, terwijl het bedrijf beter had moeten weten, want het is eerder gebeurd. Ze waren totaal niet voorbereid."

"De uitzending was een groot succes"

“Boksliefhebbers en gewone Amerikanen die een legende wilden zien in wat waarschijnlijk zijn laatste gevecht zou zijn, werden geconfronteerd met legendarische problemen, zoals geen toegang, glitches in de stream en buffering.” Het streamingplatform had eerder met een knipoog gereageerd op de problemen tijdens het gevecht. Op Twitter schreef Netflix: “60 miljoen huishoudens wereldwijd keken live naar Paul vs. Tyson! Het mega-boksevenement domineerde sociale media, verbrak records en bracht zelfs onze buffering-systemen in de problemen.”

Voor degenen die delen of grote stukken van het gevecht misten, viel dit grapje niet in goede aarde. De CEO van Netflix, Elizabeth Stone, stuurde naar verluidt een bericht aan haar medewerkers over de problemen, waarin ze benadrukte dat ze het evenement nog steeds als een groot succes beschouwde. Volgens Bloomberg schreef ze: “Deze ongekende schaal zorgde voor veel technische uitdagingen, die het lanceringsteam briljant heeft aangepakt door de stabiliteit van de stream voor de meerderheid van de kijkers te prioriteren.”

“Ik weet zeker dat velen van jullie de kritiek in de pers en op sociale media over de kwaliteitsproblemen hebben gezien.We willen de slechte ervaring van sommige gebruikers niet bagatelliseren en erkennen dat er ruimte is voor verbetering, maar we beschouwen dit evenement nog steeds als een enorm succes,” besloot ze.

(Bron: LADBible - Intropic: Instagram)

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen