Een Tesla Cybertruck heeft het opgenomen tegen een Rolls-Royce Cullinan en een Mercedes-AMG G63 in een ongeëvenaarde dragrace. Er werden drie verschillende tests uitgevoerd. Twee gingen over snelheid en één ging over remkracht. De test begon met een klassieke dragrace over een kwart mijl.
Alle drie de voertuigen zijn extreem krachtig en kunnen enorme hoeveelheden koppel genereren. Interessant is dat de race werd gereden met de Dual Motor-versie, niet de Cyberbeast, en deze produceert 'slechts' 600 pk. Ter vergelijking: de Cullinan levert 592 pk, terwijl de G63 597 pk levert. We moeten er ook op wijzen dat alle drie de auto's zwaar zijn.
De Cullinan weegt 2.660 kg, de AMG weegt 2.640 kg en de Cybertruck weegt 3.009 kg. De test begon met een dragrace over een kwart mijl, die drie keer werd herhaald om er zeker van te zijn dat het resultaat eerlijk was. De Cybertruck won alle drie de keren, terwijl de Mercedes en Rolls streden om de tweede en derde plaats en elkaar met milliseconden versloegen in drie pogingen.
De tweede test was de halve mijl en dit keer won de G63, met de Cybertruck op de tweede plaats en de Cullinan op de derde plaats. Interessant genoeg won de Rolls-Royce Cullinan vervolgens de remtest, gevolgd door de Mercedes-AMG G63 op de tweede plaats en Tesla's truck als laatste. De Tesla Cybertruck won dus de eerste dragrace, de G63 won de tweede en de Cullinan won de remtest. (lees verder onder de afbeelding)
Toen de Cybertruck een jaar geleden voor het eerst werd onthuld, nam Tesla het op tegen een Porsche 911 als onderdeel van de officiële lancering. In de afgelopen maanden hebben we gezien hoe de truck het opnam tegen Lambo's, muscle cars en zelfs tegen de Hummer EV, een directe concurrent. In theorie is dit een truck, maar in de praktijk gebruiken mensen hem als prestatievoertuig. Het is gemakkelijk te zien waarom. Dankzij het kolossale koppel en het feit dat EV's een enorme snelheid hebben, is het heel moeilijk om de Cybertruck te verslaan in een dragrace.
Lees het artikel op de mobiele website