De Britse autoliefhebber en contentmaker Harry Metcalfe heeft na meer dan vier jaar ervaring met elektrische voertuigen (EV's) en plug-in hybrides (PHEV's) besloten terug te keren naar een diesel aangedreven Range Rover Sport.
Hoge kosten en waardevermindering
Zijn keuze wordt voornamelijk beïnvloed door de hoge kosten en waardevermindering van PHEV's. Metcalfe merkt op dat de maandelijkse kosten van de dieseloptie bijna de helft bedragen van die van een hybride, wat het een financieel aantrekkelijkere keuze maakt. (lees verder onder de afbeelding)

"Elektrisch rijden is niet per se goedkoper"
Naast de financiële aspecten wijst Metcalfe op andere nadelen van EV's en PHEV's. Hij benadrukt dat de kosten per kilowattuur vergelijkbaar zijn met die van benzine, waardoor elektrisch rijden niet per se goedkoper is. Bovendien daalt de verkoop van EV's in het Verenigd Koninkrijk, mede door terughoudendheid van particuliere kopers en een overvloed aan luxe elektrische auto's die voor velen onbetaalbaar zijn.
Beperkte actieradius en laadinfrastructuur
Andere factoren die bijdragen aan zijn beslissing zijn de beperkte actieradius in de praktijk, uitdagingen met laadinfrastructuur en de impact van koud weer op de batterijprestaties, wat de bruikbaarheid van EV's in de winter met wel 40% kan verminderen.
Metcalfe pleit voor een bredere benadering om CO2-uitstoot te verminderen, waaronder het verkennen van duurzame brandstoffen en waterstof als alternatieven voor volledige elektrificatie.
(Afbeeldingen: YouTuvbe)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties