Olympische atletes maken gigantische indruk in lingerie-campagne en ... ze krijgen vervolgens massale kritiek News
Olympische atletes maken gigantische indruk in lingerie-campagne en ... ze krijgen vervolgens massale kritiek
News

Olympische atletes maken gigantische indruk in lingerie-campagne en ... ze krijgen vervolgens massale kritiek

De Olympische Spelen gaan binnen een tweetal weken van start. Ter ere daarvan besloot het bekende lingeriemerk Bluebella om drie Olympische atletes te rekruteren voor een lingeriecampagne. Het ging uiteindelijk om Ellie Boatman, Jasmine Joyce en Celia Quansah. Alle drie zijn rugby atletes voor Team GB.

De campagne kreeg de toepasselijke naam #StrongIsBeautiful. Dat je dus simpel kan vertalen als 'kracht is mooi'. Een heel toepasselijke campagne die perfect zou passen bij de 3 rugbyspeelsters van Team Great Britain, die dus deelnemen aan de Olympische Spelen en goud willen behalen.

De dames zelf waren apetrots dat ze gevraagd waren voor deze lingeriecampagne. Joyce zei er bijvoorbeeld het volgende over: “Ik begon op zevenjarige leeftijd met rugby spelen bij mijn plaatselijke rugbyclub, maar het was altijd lastig als meisje. Het enige wat ik tegen meisjes zou zeggen over lichaamsvertrouwen is: geniet van wie je bent. Je zult nooit perfect zijn. Er zullen altijd delen van je lichaam zijn waar je je zelfbewust van bent, maar ook die moet je omarmen.”

'Een schande en extreem ouderwets'

Ze hadden verwacht veel complimenten te krijgen omdat ze zichzelf zo openstellen in lingerie, maar het tegenovergestelde gebeurde. Meerdere vrouwelijke ex-atletes vonden het zelfs een grote schande. Dames zoals ex-tennisster Martina Navratilova, voormalig zwemster Sharron Davies en ex-atlete Mara Yamauchi hadden zelfs heel stevige kritiek.

“Wat is dit eigenlijk? Dit is een uiterst beschamende campagne, wiens hersendode idee was dit? Oh ja, laten we professionele vrouwelijke sporters in p0r.no-ondergoed zetten. Extreem ouderwets, stereotypen alweer”, waren de harde woorden van Davies.

Ook Yamauchi vond het duidelijk een schande omdat de atletes volgens haar nu als 'lust objecten' werden voorgesteld.

De dames zelf en het merk hebben nog niet gereageerd op de kritiek. Anno 2024 word je in ieder geval nogal snel veroordeeld, zelfs als het om iets gaat wat aanvankelijk gewoon goed was bedoeld en waar elke partijen gelukkig mee waren.

Nog meer beelden van het 'schandalige' fotomateriaal zie je in ieder geval hieronder.

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties