Airbus werkt aan dubbeldekker-vliegtuigstoelen, en iedereen zegt hetzelfde over het onderste niveau News
Airbus werkt aan dubbeldekker-vliegtuigstoelen, en iedereen zegt hetzelfde over het onderste niveau
News

Airbus werkt aan dubbeldekker-vliegtuigstoelen, en iedereen zegt hetzelfde over het onderste niveau

Een luchtvaartbedrijf heeft een controversieel ontwerp voor dubbeldeks vliegtuigstoelen onthuld, bedoeld om het comfort voor passagiers te verbeteren. Het Spaanse start-upbedrijf Chaise Longue werkt samen met de Europese vliegtuigbouwer Airbus om dit concept te testen.

Het ontwerp plaatst elke rij stoelen op een van twee niveaus: de eerste rij op het normale niveau en de rij erachter op een verhoogd platform. Dit moet de beschikbare ruimte optimaliseren en extra beenruimte creëren voor passagiers.

Gemengde reacties

Het voorstel heeft echter gemengde reacties opgeroepen. Critici wijzen op een mogelijk nadeel voor passagiers op het onderste niveau, die zich op hoofdhoogte bevinden met het zitvlak van de persoon voor hen. Dit heeft geleid tot bezorgdheid over het comfort en de hygiëne, met sommigen die het onderste niveau de 'winderigheidszone' noemen. Gebruikers op sociale media hebben het ontwerp bekritiseerd, waarbij één persoon opmerkte: "Ik ga niet vliegen met iemands achterste voor mijn neus." (lees verder onder de afbeelding)

Airbus werkt aan dubbeldekker-vliegtuigstoelen, en iedereen zegt hetzelfde over het onderste niveau

"Comfort en ruimte voor passagiers vergroten"

Ondanks de kritiek blijft Alejandro Núñez Vicente, CEO en oprichter van Chaise Longue, optimistisch over het ontwerp. Hij benadrukt dat het bedrijf zich in een vroeg stadium van conceptontwikkeling bevindt en samenwerkt met Airbus om het ontwerp te verfijnen. In een LinkedIn-bericht schreef hij: "Na vier spannende jaren waarin ik mijn droom nastreefde om de passagierservaring te verbeteren en passagiers te geven wat ze echt verdienen, ben ik vandaag zeer verheugd om deze aankondiging te doen."

Wat betreft de zorgen over mogelijke ‘geuren’, reageerde Núñez Vicente: "Met gezond verstand en volwassenheid zou je je antwoord moeten kunnen vinden." Hij voegde eraan toe dat gassen over het algemeen niet door vaste objecten zoals stoelbekleding en plastic omhulsels dringen. Het doel van het ontwerp is om het comfort en de ruimte voor passagiers te vergroten, maar het blijft de vraag of dit concept daadwerkelijk zal worden geïmplementeerd in commerciële vliegtuigen.

(Afbeeldingen: YouTube)

0 claps
0 bezoekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties