Een man uit Oklahoma kocht een ‘goedkope’ Tesla Model S P85, maar werd geconfronteerd met onverwacht hoge reparatiekosten.
Aanvankelijk diagnosticeerde Tesla op afstand een defecte airconditioningcompressor, met een geschatte reparatiekost van 1.500 euro. Dit leek beheersbaar, dus stuurde hij zijn Model S ter reparatie naar Tesla. Bij nader onderzoek bleek het probleem echter ernstiger…
Koelvloeistoflekken
De P85 Performance-uitvoering van de Model S staat erom bekend koelvloeistoflekken te hebben. Hierdoor stegen de reparatiekosten naar 6.700 euro. De eigenaar overwoog gebruikte onderdelen, maar deze zouden alleen al 3.600 euro kosten. Daarom besloot hij de reparatie door Tesla te laten uitvoeren. (lees verder onder de afbeelding)

Verlies van enkele duizenden euro's
Na de reparatie verkocht hij de auto en compenseerde zo een groot deel van zijn verlies. Uiteindelijk bedroeg zijn verlies ‘slechts’ enkele duizenden euro’s. Ter vergelijking: een nieuwe Tesla Model S uit 2025 kost ongeveer 75.000 euro. Deze ervaring benadrukt dat, hoewel elektrische voertuigen zoals Tesla bekendstaan om hun geavanceerde technologie en prestaties, reparatiekosten aanzienlijk kunnen oplopen, vooral bij oudere of voordelig aangeschafte modellen.
Onderhouds- en reparatiekosten van tweedehands elektrische auto's
Het is daarom essentieel voor potentiële kopers om rekening te houden met mogelijke onderhouds- en reparatiekosten bij de aanschaf van een tweedehands elektrische auto. Desondanks blijven Tesla's populair vanwege hun innovatieve functies en prestaties. Het is echter belangrijk voor eigenaren en kopers om zich bewust te zijn van de mogelijke kosten die gepaard gaan met onderhoud en reparaties, vooral na verloop van tijd.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties