Tesla-eigenaar woedend nadat hij 25.000 euro moet betalen om toegang tot zijn auto te krijgen door 'defecte' batterij

Een Tesla-eigenaar drong onlangs aan op een terugroepactie nadat hij buitengesloten werd uit het voertuig en hij naar verluidt werd gevraagd om 25.000 euro te betalen om het probleem op te lossen.

Prijs van een Tesla-batterij

Mario Zelaya wendde zich tot TikTok om zijn frustraties en zorgen te uiten en zijn (inmiddels verwijderde) filmpje werd miljoenen keren bekeken en duizenden keren becommentarieerd. De beelden lieten Mario zien die blijkbaar buitengesloten was uit zijn Tesla van 125.000 euro, omdat de batterij 'defect' was.

Uiteindelijk besloot Mario de Tesla te verkopen, die hij een "stuk afval" noemde, omdat het volgens hem niet de moeite waard was om het extra bedrag voor een nieuwe batterij te betalen. Er was echter één probleem... Alle nodige documenten waren opgesloten in de auto. Mario betaalde naar verluidt 30 dollar om een nieuw exemplaar naar hem toe te sturen.

"Tesla-batterij kost bijna zoveel als nieuwe auto!"

Onvermijdelijk werd de video overspoeld met duizenden reacties, waarbij iemand schreef: "Ik wist het! Als de batterij leeg is, kost een nieuwe batterij bijna net zoveel als een nieuwe auto." "Dat is ziek, dat is een heel vaak voorkomend probleem bij die auto's, zo slecht," voegde een ander toe. Elders meldde een andere TikTok-gebruiker dat zijn Tesla een eigen wil leek te hebben, nadat hij besloot ermee een rit te maken in de buurt van een verlaten kerkhof.

Terwijl ze langzaam over het lege pad reden, gaf de Tesla een waarschuwing voor gevaren. Het voetgangerswaarschuwingssysteem lichtte plotseling op en toonde meerdere keren een figuur aan de zijkant van de auto, maar bizar genoeg was er niemand te zien. Hallo, Elon Musk?

(Bron: Indy 100 - Intropic: Unsplash)

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen