Een AI-trailer voor Titanic 2 doet hoopvolle fans twijfelen of hij echt is of niet. De vervolgtrailer voor James Camerons Titanic-film uit 1997 is echter gemaakt door YouTuber KH Studio en stelt Leonardo DiCaprio en Kate Winslet voor die herenigd worden op een gloednieuw Titanic-schip. De trailer is voor de grap uitgebracht met een combinatie van scènes uit de originele film en scènes uit andere films van de acteurs, zoals Revolutionary Road, Inception en The Holiday.
Verschillende aanwijzingen
Je hoeft niet veel van de trailer te bekijken om te beseffen dat hij door AI is gegenereerd, met een paar aanwijzingen in de montage en zwaar ‘geairbrushte’ personages die er nauwelijks menselijk uitzien. Er zijn ook een paar aanwijzingen, zoals woorden die ondersteboven staan en onnatuurlijke bewegingen van personages. De maker van de trailer onthulde ook in de bio van de video dat deze 'uitsluitend is gemaakt voor artistieke en entertainmentdoeleinden'.
"Wil creativiteit en verhaalvaardigheden tonen"
Hij schreef: “Ik heb nauwgezet verschillende effecten, geluidsontwerp, AI-technologieën, filmanalyses en andere elementen verwerkt om mijn visie tot leven te brengen. “Het doel is puur artistiek, met als doel om de YouTube-community te vermaken en erbij te betrekken. Mijn doel is om mijn creativiteit en verhaalvaardigheden te laten zien via deze trailer.” De creatieve YouTuber heeft ook een aantal andere vervolgtrailers voor grote hits gemaakt, waaronder een vernieuwde Edward Scissorhands met Timothée Chalamet en Zendaya in de hoofdrol en een voor Interstellar 2 waarin Matthew McConaughey terugkeert. (lees verder onder de afbeelding)

Bijna twee miljoen keer bekeken
De Titanic 2 trailer is tot nu toe bijna twee miljoen keer bekeken en fans aarzelden geen seconde om te reageren. “De manier waarop dit opdook in de ingebouwde nieuwsfeed op mijn telefoon deed me even denken dat het echt was en ik zat even zonder adem. Ik word gevoed met leugens en zal vanaf nu nooit meer iets vertrouwen wat ik zie,” schreef een kijker. “Je hebt me zo te pakken,” gaf iemand anders toe, terwijl een hoopvolle fan antwoordde: “Ik wilde dat het echt was, maar ik wist dat het nergens op sloeg.”
Naarmate AI-tools beter en toegankelijker worden, zullen dit soort creatieve bewerkingen en 'wat als'-trailers waarschijnlijk alleen maar vaker voorkomen. Toch is het indrukwekkend om te zien hoe contentmakers de technologie gebruiken om te zien hoe goed AI het kan. Hieronder kun je zelf de trailer bekijken:
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties