Enkel Squid Game 1 en Wednesday deden nóg beter: de indrukwekkende cijfers achter Squid Game 2

De kijkcijfers van het tweede seizoen van Squid Game blijven indrukwekkend stijgen. In slechts een maand tijd hebben de nieuwe afleveringen maar liefst 152,5 miljoen kijkers getrokken. Dat is bijzonder knap, aangezien het langverwachte vervolg van de Zuid-Koreaanse hitserie pas op 26 december wereldwijd werd uitgebracht.

Meest bekeken Netflix-serie ooit

Het eerste seizoen van Squid Game blijft onbetwist bovenaan staan als de meest bekeken Netflix-serie ooit, met een totaal van 265 miljoen kijkers. Ter vergelijking: de populaire horrorserie Wednesday behaalde 252 miljoen kijkers.

Het tweede seizoen van Squid Game kende vanaf dag één een vliegende start. Binnen vier dagen werd de reeks al door 68 miljoen mensen bekeken, en na een week stond de teller op 126,2 miljoen. Dit laatste is het sterkste kijkcijfer ooit binnen elf dagen voor Netflix.

Squid Game 1 opnieuw populair

De hernieuwde aandacht voor de serie heeft ook geleid tot een opleving van het eerste seizoen, dat opnieuw populair is en weer in de top 3 staat van best bekeken niet-Engelstalige series op dit moment. Bij de Engelstalige reeksen voert de miniserie Missing You momenteel de lijst aan, gevolgd door het historische drama American Primeval en een documentaire over The Jerry Springer Show.

Fans van Squid Game kunnen bovendien uitkijken naar een derde seizoen, terwijl ook Wednesday binnenkort zal terugkeren met nieuwe afleveringen. De toekomst ziet er veelbelovend uit voor deze kijkcijferkanonnen.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen