Vanaf zijn begindagen, toen hij 175,8 miljoen dollar verdiende toen PayPal in 2002 aan eBay werd verkocht, is het een opwaartse lijn geweest voor de heer Elon Musk. Naast zijn rol in de oprichting van SpaceX en de controversiële aankoop van Twitter, voordat hij er X van maakte, is hij bekend als CEO (maar niet oprichter) van Tesla - waarmee hij elektrische voertuigen op de kaart zette.
We hebben een lange weg afgelegd sinds de Tesla Roadster en tegenwoordig associëren we de futuristische en tankachtige Cybertruck met het EV-bedrijf. Musk toont geen tekenen van het stoppen van zijn plannen om een Willy Wonka uit de auto-industrie te worden, met de onthulling van de Cybercab en Robovan in oktober 2024. Buiten de wereld van zijn zakelijke inspanningen, komt veel van Musks controverse van zijn online meningen en meer in de politieke sfeer.
De rol van Musk in het Witte Huis
Als de zelfverklaarde 'First Buddy' van president Donald Trump heeft Musk een lucratieve positie verdiend als hoofd van het nieuwe ‘Department of Government Efficiency’. Alsof zijn politieke voorkeuren sommige Tesla-eigenaren nog niet afschrikken, heeft hij ook geprobeerd om zich in de buitenlandse politiek te mengen en werd hij zelfs door een Britse politicus een 'nationale vijand' genoemd. Elon Musk haalde onlangs de krantenkoppen toen hij werd beschuldigd van het maken van een 'nazi-gebaar' tijdens de viering van de inauguratie van Donald Trump, en hoewel hij heeft gezegd dat het gewoon de media zijn die hem in een negatief daglicht proberen te stellen, heeft het hem niet bepaald veel nieuwe fans opgeleverd. (lees verder onder de afbeelding)
"Ik hou van de auto, niet van de CEO"
Wat betreft de Tesla-gemeenschap: een Instagram-post van het kledingmerk CHNGE drijft de spot met Musk in een carrousel van Tesla-bumperstickers die de CEO van het bedrijf uitschelden. Op de ene staat: “Gekocht voordat we wisten hoe vreselijk hij was”, terwijl een andere hem direct noemt en zegt: “Ik kocht deze voordat ik wist dat Elon gek was.” Anderen in de comments deelden snel hun gedachten over de situatie, waarbij iemand anders zei: “Ik zag er gisteren een met de tekst 'I like the car, not the CEO'.” Een ander grapte over Musks visie op een technologische toekomst en zei: “Een man die al onze jobs wil vullen met robots, hoe heeft u dat niet eerder kunnen zien?”.
"En wat met andere autobedrijven!?"
Het was niet alleen maar ‘bashen’ op Elon, want iemand anders concludeerde: “Geweldig hoe mensen de sticker afkraken alsof alle andere autobedrijven worden gerund door eerlijke, liefdevolle mensen. Ja, mensen zouden moeten stoppen met het kopen van Tesla's na zijn meest recente capriolen, maar doen alsof mensen ze oorspronkelijk kochten omdat ze Musk leuk vonden is net zo irrationeel.”
De aanhangers van Musk zullen zich zeker achter hem scharen, en hoewel er genoeg Tesla- en Cybertruck-eigenaren zijn die de grond waarop hij loopt aanbidden, was er onlangs toch een reactie op het inauguratieschandaal waarbij sommigen zeiden dat ze echt nooit meer een voertuig van de autogigant zullen kopen. Maar er waren ook veel mensen die het eens waren met het commentaar op de Instagram-post met de tekst: “Als je je een Tesla kunt veroorloven, kun je het je veroorloven om er van weg te stappen.”
(Intropic: Unsplash)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties