Bezoekers van de Super Bowl LIX in het Caesars Superdome in New Orleans waren nogal geschokt door de hoge prijzen voor eten en drinken tijdens het evenement.
Een opvallend voorbeeld was de 'Voodoo Magic'-cocktail, die voor maar liefst $59 (€54) werd verkocht. Deze drank bestond uit Don Julio 1942, Grand Marnier Cuvée du Centenaire, limoensap, jalapeñosiroop en mangopuree, met een rand van 'black magic'-kruiden ter garnering.
Andere drankjes waren eveneens prijzig; zo kostte een blackberry lemonade-cocktail $40 (€37). De voedselprijzen deden hier niet voor onder: een gegrilde alligatorworst po'boy was geprijsd op $18 (€16), een surf & turf po'boy op $30 (€27) en de 'ultimate nachos' op $36 (€33). (lees verder onder de tweet)
Deze hoge prijzen leidden tot verontwaardiging op sociale media. Een gebruiker merkte op: "Dit evenement is niet bedoeld voor gewone fans, maar voor beroemdheden." Een ander vroeg zich af: "Hoeveel kost een shot alcohol, $30?" Met dergelijke tarieven konden fans gemakkelijk honderden dollars uitgeven aan slechts een paar consumaties, wat velen moeilijk te rechtvaardigen vonden.
(Afbeelding: Unsplash)
Lees het artikel op de mobiele website