Een man liet zijn Tesla Model 3 helemaal bevriezen voordat hij hem direct aansloot op een superlader en hij kon niet geloven wat er gebeurde. De man legde het vast op YouTube en testte zijn elektrische auto om te zien wat er zou gebeuren.
En de omstandigheden waarin de auto zich bevond waren behoorlijk wreed, want hij stond twee dagen geparkeerd op een parkeerplaats bij vriestemperaturen diep onder nul. De video werd geüpload naar het Out of Spec Reviews-kanaal waar de beschrijving luidde: “Kyle en Alyssa bevriezen hun Model 3 om te zien wat er gebeurt als je een bevroren accupakket probeert op te laden. Hopelijk vinden jullie dit interessant!”
Toen Kyle echter probeerde de lader aan te sluiten op zijn bevroren auto, kreeg hij te maken met een aantal problemen. In de clip zei hij: “Ik denk dat hij bevroren is, ik denk niet dat hij vastklikt, ja dat is een niet-vastklikkende situatie.” Toen hij naar een andere oplader reed, probeerde de YouTuber het opnieuw. Hij zei: “Weer een volledig bevroren kabel, deze keer ging hij er goed in. Ik heb het gevoel dat ik bevries als ik dat ding aanraak, kom op vergrendeling. Deze dingen klikken helemaal niet vast, het is gewoon zo koud.”
(lees verder onder de afbeelding)
“Zal het beginnen met opladen? Ik weet het niet, laten we eens kijken wat er aan de binnenkant van de auto staat, laten we eens kijken, hij staat er zeker in, er staat supercharging,” ging hij verder. Maar de eerste 45 minuten leek de auto helemaal niets te doen. En Kyle ontdekte dat de vertraging te wijten was aan het feit dat de Tesla batterijvermogen gebruikte om de accu van de auto op te warmen voordat hij goed kon opladen. Mensen reageerden op het experiment in het commentaargedeelte van YouTube.
Een gebruiker schreef: “Ik zou doodgaan als ik meer dan 1 uur in de kou zou moeten wachten om mijn auto te kunnen gebruiken. Noem me ouderwets, maar ik tank graag in 3 minuten en rij. Ik neem waarschijnlijk een elektrische auto als ze soms in 5 minuten opladen in de toekomst.” Een tweede zei: “Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom EV-eigenaren de gekte van dit scenario gewoon accepteren. In het uur en de tien minuten die jullie nodig hadden om op te laden, had ik met mijn ICE-auto naar de dichtstbijzijnde stad kunnen rijden, kunnen ontbijten in het plaatselijke café en naar huis kunnen gaan."
Lees het artikel op de mobiele website