Afgelopen weekend ging het Autosalon van Brussel van start, waar elektrisch rijden volop in de schijnwerpers staat. Toch blijkt de praktijk een stuk minder elektrisch vriendelijk: op de parking van de Heizel, met plaats voor 14.000 voertuigen, zijn slechts tien laadpalen beschikbaar, goed voor twintig laadplaatsen.
De organisatie van het Autosalon, de automobielfederatie Febiac, wijst naar Brussels Expo als verantwoordelijke. “De beurs zelf, en alles wat binnen de gebouwen van Brussels Expo plaatsvindt, valt onder onze controle. Maar het beheer van de parkings ligt bij Brussels Expo,” legt Kris Gysels, Director Public Affairs van Febiac, uit.
(lees verder onder de afbeelding)
"Het gaat om grote vermogens"
Volgens hem is er wel een plan in de maak om de laadinfrastructuur uit te breiden, maar dat zal pas volgend jaar gerealiseerd worden. Een tijdelijke oplossing voorzien is volgens Gysels geen optie. “Laadinfrastructuur aanleggen is niet eenvoudig: er moeten kabels gelegd worden en het gaat om grote vermogens. Als dat niet nodig was, hadden we een mobiele oplossing kunnen aanbieden, maar dat is op korte termijn gewoon niet haalbaar.”
VTM NIEUWS probeerde meer duidelijkheid te krijgen van de directie van Brussels Expo, maar ondanks meerdere pogingen bleef een reactie (voorlopig) uit.
(Bron: VTM NIEUWS en hln.be - Intropic: Unsplash)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties