Wie vandaag niet onder een steen heeft geleefd en ook eens, al dan niet tijdens de werkuren, op Facebook heeft gezeten, zal het wel gemerkt hebben. Telenet ligt wat onder vuur...
Over de reden en het relaas van de hele heisa hebben we deze voormiddag al genoeg gepalaverd. Wij trokken onze stoute schoenen aan en gingen eens horen voor een reactie.
We vroegen ons af wat Telenet nu vond van de Facebookpagina van misnoegde klanten die nu net meer likes heeft dan de officiële pagina van Telenet zelf. Ook vroegen we ons af of Telenet de trouwe klant enigszins tegemoet zou komen in diens eisen. Dit is de reactie:
Net zoals vele bedrijven doen wij ook commerciële acties. In het verleden hebben we nog dergelijke acties gedaan.Vandaag hebben we ook bewust onze bestaande klanten meegenomen in de iPad Mini actie. Bij vorige acties was dat niet het geval.Weet dat ook bestaande klanten doorgaans hebben kunnen genieten van een instappromo toen zij klant werden. Elke bestaande klant krijgt bij de actie van vandaag 70 euro korting op de iPad Mini per product dat hij bijkoopt als hij kiest voor Whoppa. We geven onze bestaande klanten steeds extra waardevolle diensten( bv.gratis Wifree, gratisTriiing, proactief aanpassing specs) en verrassen hun ook regelmatig met interessante opportuniteiten.
Wij zijn verrast door de vele reacties. Dit aanbod is bewust gericht op zowel bestaande als nieuwe klanten.
Verder zal onze ambitie om open en transparant met onze klanten te converseren er ook toe bijgedragen hebben dat klanten zo snel op onze actie reageren.
Over de inhoud van de tegemoetkoming willen we ons niet uitdrukken. Die rekening mag iedereen voor zichzelf opmaken. En ondanks de hele heisa willen we toch ook even zeggen dat ze best wel hun best doen om iedereen te woord te staan op een ordentelijke en tijdige wijze. Dus op dat vlak, zeker een dikke pluim! Alleen is het jammer dat je voor een extra korting wel een product moet bijbestellen. We betwijfelen of daarmee de gemoederen zullen bedaard zijn. En aangezien de extra promotie voor bestaande klanten beperkt is in aantal (30.000 stuks), zullen maximaal naar onze schatting een kleine procent van de trouwe klanten kunnen genieten van een tegemoetkoming. Voldoende? Druppel op een hete plaat? Moest Telenet nota bene wel reageren of moeten we als klant gewoon wat minder zagen en blij zijn met de, volgens onze eigen ondervinding, al bij al goeie service? En waarom worden er enkel pijlen op Telenet gericht? Andere bedrijven geven ook enkel promoties voor nieuwe klanten... Voer voor discussie... (RVH)
UPDATE: Telenet communiceert nu ook zelf naar de klanten: "Dit was niet onze bedoeling"
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties